Ny nettbutikk for Happy Homes skreddersydd med moderne eCommerce-teknologi

Happy Homes case

Happy Homes har lansert en moderne nettbutikk som gir en brukervennlig handleopplevelse for kunder innen maling, tapet, gulv og interiør. Med en kombinasjon av nopCommerce og Umbraco, er plattformen skalerbar og tilpasset vekst, og styrker både merkevaren og kundelojaliteten.

Kunde

Happy Homes

Prosjekt

Ny nettbutikk

Teknologi

nopCommerce, Umbraco, .NET, Vue.js, Azure, Sass, webpack

Resultat Se løsningen

I tillegg til å være en enkel og effektiv handleplattform, er nettbutikken også laget for å inspirere. Med et rikt utvalg av inspirasjonsartikler, kreative romløsninger og fargeråd, hjelper den kundene med å finne ideer og løsninger til sine egne hjem. Det visuelle designet og innholdet er nøye tilpasset for å inspirere og veilede kunder i valg av produkter, samtidig som de kan handle direkte.

Der mange ville sagt at enkelte av våre ønsker er umulig, har HK Bits sett på det som en utfordring og løst det!

– Tor Morten Strøm - Styreleder og daglig leder for Happy Homes Norge

 

Med en intuitiv navigasjon, rask lastetid og sømløs integrasjon med de fysiske butikkene, gir nettbutikken kundene enkel tilgang til et bredt sortiment. Løsningen gjør det også lettere å administrere produktkataloger og kampanjer, samtidig som den støtter personalisering og anbefalinger for en mer skreddersydd opplevelse. Mange kunder verdsetter nettbutikkens inspirasjonsinnhold, moderne design og forbedrede funksjonalitet.

- Vi kom til HK Bits med et ønske om å lage en nettside som var unik, intuitiv og sømløs. De dyktige folkene har hele veien lyttet til våre ønsker, og bygd en svært god nettside fra bunnen av for oss. Der mange ville sagt at enkelte av våre ønsker er umulig, har HK Bits sett på det som en utfordring og løst det, sier Tor Morten Strøm, styreleder og daglig leder for Happy Homes Norge.

Sømløs integrasjon mellom innhold og handel

Nettbutikken til Happy Homes er bygget med en integrasjon av nopCommerce og Umbraco, som sammen gir en kraftfull og fleksibel løsning. nopCommerce fungerer som en robust e-handelsplattform som håndterer blandt annet produktadministrasjon, betalingsløsninger og ordrehåndtering mens Umbraco fungerer som innholdsadministrasjonssystem (CMS).

Denne kombinasjonen gir ikke bare en solid handelsopplevelse, men også et enkelt verktøy for å administrere og oppdatere inspirerende innhold, kampanjer og produktbeskrivelser. Sammen gjør nopCommerce og Umbraco det mulig å levere både teknisk ytelse og innholdsrik inspirasjon, med sømløs integrasjon mellom innhold og handel.

Kjernesystemer - arbeidsflyt

Ved opptart av prosjektet ble det klart at det var viktig å få dagens kassesystem til å fungere som master på produktdata. Her måtte vi sammen med kunden bli enige om hvordan vi skulle utvide og legge til data i PCK for å oppnå den mengden data vi trengte ut på nettbutikken.

Happy Homes har produkter som gjør det mer avansert enn vanlig å helautomatisere synkronisering av varer

Vi måtte utvide og legge til mye data i PCK for å oppnå muligheten for at sluttbruker skal kunne se korrekte farger for en gitt malingbøtte. Her er det faktorer som glans, base, størrelse og farge som spiller inn. 

Etter mye kartlegging og arbeid fikk vi laget en flyt der Happy Homes kun legger inn data i PCK, også ender det opp i et produkt hvor sluttbruker ser alt han trenger. Alle endringer synkroniseres automatisk til nettbutikk. Til og med alt av fargekart og farger innad et fargekart.

Vi som samarbeidspartner prøver alltid å finne måter å forenkle arbeidsflyt hos våre kunder, med sluttbruker og kunden vår i fokus.

Betaling

For Happy Homes og alle andre som har nettbutikk er det viktig at sluttbruker bruker minst mulig klikk for å fullføre en ordre. Vi har laget en egen checkout med Klarna Checkout hvor brukeren kommer raskt til mål. Alt av ordrehåndtering skjer i vår nettbutikk, og synkroniseres til Klarna automatisk.

Forsendelser

I de fleste av våre nettbutikker har vi endt opp med å benytte Logistra som EDI. Dette benyttes for å sende ordrer som er fullført i nettbutikken. Vi har laget en egen integrasjon mot Logistra som er laget med fokus på minst mulig arbeid for de som skal administrere nettbutikken. Når en ordre er betalt trykker man "send" på ordren, også går resten av seg selv. Pengene trekkes, kunden får beskjed om at vare er sendt, og ordre fullføres.

Kommunikasjon

For å kunne ha en god flyt i prosjektet har Happy Homes hele tiden vært meget tilgjengelig, og har raskt svart på eventuelle spørsmål vi har hatt. Dette er en veldig viktig faktor for å kunne lande prosjektet innenfor tidsfristen som var ønsket.