Norges største bilinteresse-organisasjon

Ny digital plattform for Norges største bilinteresseorganisasjon

med fokus på å rekruttere nye medlemmer

med brukertilpasset innhold og skreddersydde digitale produkter og tjenester

Prosjekt

amcar.no

Som en av Norges største bilinteresseorganisasjoner er AMCAR bilhobbyens fremste politiske forkjemper i Norge. De er høringsinstans for Vegdirektoratet, Samferdselsdepartementet, Finansdepartementet og Tolldirektoratet, og jobber målrettet mot det politiske Norge for å beholde og forbedre vilkårene til den norske bilhobbyen.

Kunde

Amcar Norge

Teknologi

ASP.NET Core, Vue.js, Sass, SQL Server, Azure

Resultat Se løsningen

Sammen har vi utforsket hvordan endringer i menneskers digitale vaner har påvirket og påvirker organisasjonens forretningsmodell og verdiforslag i markedet.

I tillegg til at det var på høy tid med et re-design av amcar.no, så har endringer i organisasjonen, slik som at de er en organisasjon for alle bilmerker, og endringer i målgruppene, konkurransen i markedet og hvordan vi konsumerer digitalt innhold, gjort at man har måttet vurdere egen forretningsmodell og hvordan man bygger større verdi inn i medlemskapet.

Forbedring av eksisterende produkter og tjenester slik som forsikring og finansiering og hvordan disse tilgjengelig gjøres digitalt har vært viktig gjennom hele prosessen. Men utforskingen av nye forretningsmodeller og hvordan disse kan implementeres i en ny digitalplattform har vært en krevende og spennende reise. Løsningen har blitt en plattform med sømløs brukerregistrering og identifisering på tvers av to ulike tjenester: amcar.no og refuel.no. En plattform som istandsetter Amcar til å gjøre en nasjonal satsning på bilrelatert innhold samtidig som de når nye brukere og stegvis introduserer et nytt marked til fordelene i organisasjonens medlemskap.

Der hvor refuel fokuserer på høykvalitets bilinnhold og nye funksjoner/tjenester rettet mot nye brukere, er amcar.no organisasjonens spissede tilbud i markedet. Her løfter vi fram Amcar's innsats for norsk bilhobby og fokuserer på relevante tjenester og konvertering til medlemskap.