Satset under korona - navasport.no 2.0

Midt i en utfordrene markedssituasjon på grunn av korona bestemte Nava Sport seg for å satse... igjen

Nettbuttikken hadde allerede blitt en sterk bidragsyter til kundeopplevelsen i tillegg til de fysiske butikkene

nå skulle den styrkes ytterligere

Prosjekt

Navasport.no 2.0

Navasport.no er allerede blitt en viktig del av Nava Sport AS. Synergiene som hentes ut mellom de fysiske butikkene og nettbutikken er store, og med en helt ny markedssituasjon på grunn av korona henter selskapet ekstra mye av nettbutikken. Det å ha kommet godt ut av startblokken med en nettbutikk med en tydelig identitet og kategorisatsning har bygd posisjon og gjentakende besøk over tid.

Kunde

Nava Sport AS

Teknologi

NopCommerce, ASP.NET Core, SQL Server, Scss, Azure

Resultat Se løsningen

Gjennom de første koronamånedene har vi sammen med kunden gjort en stor oppgradering av hele nettbutikken. Vi har sett på et totalt redesign av brukeropplevelsen og oppgradert rammeverket noopcommerce. Fokus på enkel navigasjon, færrest mulige steg fram til kjøp og markedets beste betalingsopplevelse har vært toneangivende for arbeidsprosessen.

Vi har redesignet forsiden, kategorier, produktsider, hvordan kunden oppretter og administrerer kampanjer, og med oppgraderingen av rammeverket kommer flere nye goder og funksjoner:

  • Økt hastighet
  • Nye funksjoner som feks varsling på produkt som kommer tilbake på lager
  • Oppgradert logistraintegrasjon og lagt til mulighet for å sende mypack hovedsending
  • Oppgradert til klarna checkout v3 

Og kanskje viktigst av alt: en halvering av antall steg fra produkt til ferdig kjøp!